Escargots (Puževi)

Evo me nazad u mojoj Normandiji gdje sam došla na kratko uživati u maminoj kuhinji. Od moje mame sam dobila strast za kuhanje. Njezina kuhinja je kao Ali Babina pećina, pravo blago za svih koji vole kuhati, puna je svakakvih posuđa, uređaja i najboljih namirnica.

U zamrzivaču ima uvijek puževe, ili kako ih zovemo ‘Escargots‘ (izgovara se eskargo). Ima dosta posla oko njih tako da moja mama ih sprema jedan put godišnje i zamrzava ih.
Dok smo bili mali (moja sestra, moj brat i ja) mi smo uzgajali puževe, cijelu godini bismo ih hranili i za Božić bismo ih jeli… ;) Puževi vole kišu, što nije nikad nedostajalo u Normandiji, i salatu. I ako niste znali, puževi su dvospolci tako da se lako reproduciraju. Uzgajati puževe je stvarno dječja igra i zato nam je bilo tako zabavno.

Kad sam narasla saznala sam da se ljudima gadi jesti puževe što mi nije bilo jasno jer je za mene bilo prava slastica. Puževi moraju biti dobro spremljeni inače ostaje sluz i tada postanu gadljivi. Nisam mogla vam slikati proces spremljenje jer su bili već spremni u zamrzivaču ali mogu vam ga objasniti: živi puževi se treba pokriti sa grubom solijem i tako ih ostaviti cijelu noć. Sutra dan se treba ih ocijediti i kuhati 10 mn u kipučoj vodi, ocijediti ih, te ponovo ih kuhati 10 mn u kipučoj vodi, i ponovo ih ocijediti, na taj način ćete se riješiti sluza. Kad ste to napravili stavite za kuhati vode, sol, papar, timijan, lovor list i bijelo vino (recimo 2dl vina za 2 l vode) te kuhati puževe 30 mn u tome. Ocijediti ih i izvaditi ih iz kučice te ostaviti kučicu da se osuši. Kad su kučice suhe vratiti puževe unutra. Tada se može ih puniti, tradicionalni način je sa maslacem ‘beurre d’escargot‘ napravljen s češnjakom i peršinom. Kad ste ih punili možete odmah ih peći ili ih zamrzavati s maslacem.

.

Sastojci (za 4 osobe):

48 puževa
150 g maslaca
2 češnja češnjaka
10 g peršina
Sol
Papar

.

1 – Miješati zajedno vilicom maslac, zdrobljeni češnjak, sjeckani peršin, sol i papar.

.

.

.

.

.

2 – Puniti puževe s maslacem.

Peći 8 do 10 mn na 180 C. U stvari su puževi već kuhani u vodi, ovo je samo da se maslac ispeće.

.

.

.

Et voilà !

.Bon appétit !

10 comments on “Escargots (Puževi)

  1. Jelena kaže:

    Da znaš da bi ih ponovo jela. jedno sam ih probala iz čiste radoznalosti ali su imali miris zemlje i sigurno nisu bili dobro spremljeni. Znači puž se vrati u kućicu pa se onda doda masa sa puterom? Ne znam kada ću se sledeći put susreti sa njima ali pamtim ova uputstva.

  2. Snježa kaže:

    E ovo obožavam. A prvi put sam ih jela u Njemačkoj (Wiesbaden) , baš ovako! I koliko mi se to svidjelo jela sam ih i za predjelo i kao glavno jelo. Moji kolege su okretali glavu od mene a ja sam tako uživala. Uh, rado bih to ponovila:)

  3. Marko kaže:

    Ljubavi moja, samo si tjedan dana otišla od kuće i već te gramatika zeza ;-) Siječaš se koliko smo ih potamanili dok smo bili na “Festivalu” mmmmmmmmm

  4. jubistacha kaže:

    Zanimljiv recept. Rado ću ih isprobati ako ikad budem u prilici!

  5. Tamara kaže:

    Meni ovo djeluje jako dobro! Hvala što si s nama podijelila ovaj recept. U kraju u kojem živim nisu baš uobičajeni za jelo, ali sam ih nedavno probala u jednom restoranu, oni se dosta jedu u kraju oko Neretve. Bili su ok, ali ništa što bih ponovo naručila. Ovaj tvoj recept moram priznati mi se više sviđa.

  6. Cvaj kaže:

    Radila sam ih prvi put za frendove i kako je uspjelo jelo može reći moja kćer koja je tražila repete, a užasno je izbirljiva. Recept je za svaku preporuku!

  7. moonea kaže:

    puno puta sam ih jela kao dijete i bili su mi jako fini!
    Samo smo ih je moj tata drugačije spremao. nakon nekoliko prokuhavanja, dodao bi začine, kuhao ih i uz to napravio preljev od octa, ulja, peršina i malo limuna, soli i papra, i kuhane krumpire u kori.
    onda bi to jeli zajedno, na način da bi i krumpire i puže umakali u tu mješavinu i jeli.
    i to mi je bilo stvaaarno odlično!
    samo što mi je sad žao jesti puževe. kad vidim da se živi bacaju u vodu obično mi bude muka.

    • (tek sad sam vidjela tvoj komentar…!) Ovo mi zvuči jako fino. Ja sam ih samo na ovaj način iz recepta jela ili u lisnato tijesto. Ali kad razmišljam o tome može se sigurno i na sto drugi načina. A što se tiče način ubijanje puževe ja se slažem s tobom, o tome nisam razmišljala dok sam bila mala… ;(
      Pozdrav!

Odgovori

