Crème brûlée (Zapečena krema)

Crème brûlée je klasik francuke kuhinje, definitivno jedan od boljih deserta i naći ćete ga na jelovniku skoro svih restorana u Francuskoj. To je ukusna krema i hrskava korica od karameliziranog šečera. Odličan je izbor kad imate goste jer se može pripremiti dan prije i karamelizirati u zadnji čas.

Klasični recept se radi sa vanilijom ali danas možete naći ‘Crème brûlée‘ sa aromom čaja, pistača, whisky-a, itd.

Prvi zapis Crème brûlée dolazi iz 17-og stoljeća, tada je bila obična krema čiji recept su francuzi doveli iz Engleske ili iz Španjolske. U francuskom kraljevstvu, Philippe d’Orleans se jednom žalio da je krema bila prehladna te je njegov poznati kuhar François Massialot imao ideju staviti vruče željezo na kremu te se vrh zagrijao i karamelizirao. Tako su izmislili Crème brûlée

Sastojci :

400 ml tekuće vrhnje za kuhanje
100 ml mljieka 2,8 %
1 mahuna vanilije
5 jaja
90 g bijelog šečera
12 žlica smeđeg šečera

.

1- Narezati mahunu vanilije na pola te izvuči srž.

.

.

.

.

2 –Zagrijati vrhnje na laganu vatru sa mlijekom, i korom i sržom vanilje dok ne zavrije.

.

.

.
.

3 – Istući bijeli šečer i žumanjke (koristiti bjelanjke za nešto drugo).

.

.

.

.

4 – Čim vrhnje zavrije maknuti s vatrom i uljiti u smjesu žumanjak/šečer stalno miješajući (prije toga maknuti koru vanilije).

Kad ste to napravili obavezno maknuti pijenu koja se stvorila na vrhu.

.

.

5 – Smjesu uljiti u posudice, što manje posudice to bolje tako da će krema biti čvršća.

.

.

.

.

6 – Peći sat vremena na 100 C.

Da znate jesu li dovoljno pećene potresite malo posudice, ako se smjesa miče samo u sredini to je to, ako se miče cijelom površinom trebate još ih peći.

Kad su se kreme ohladile stavite ih u frižider barem 3-4 sata da budu potpuno hladne.

7 – Prije serviranje posipati kreme smeđim šečerom te zagrijati šečer brenerom da se karamelizira.

Ako nemate brenera, možete kreme staviti na najgornju rešetku u pećnicu zagrijanu na 250°C i upaliti samo gornji grijač. Ali u tom slučaju ne smijete predugo ostaviti kreme unutra da ne bi se zagrijale.

Kreme se ne smiju vratiti u hladnjak inače će se karamel omekšavati, tako da se ovo radi u zadnji čas.

Sad možete slušati predivan zvuk krckanje karamela kad se po njemu udari žličicom….

Bon appétit !

Oglasi

26 comments on “Crème brûlée (Zapečena krema)

  1. Marko kaže:

    Za ovaj francuski kasik sigurno bi najbolja preporuka bila bijele slatke Bordoške kupaže iz sela Sauternes i Barsac. Kako su ta vina na velikoj cijeni u svijetu postoje vina sličnog stila iz malo manje poznatijih sela Cadillac i Loupiac. Mi smo dostojnu zamjenu našli u jednom od najpoznatijih slatkih vina na svijetu, Tokajcu. Konkretno, imali smo kući jednu malu butelju Tokaji Hétfürtös 1999 6 puttonyos. Odlična kombinacija!

  2. Tamara kaže:

    Joj što ja volim ovakve kreme, malo me podsjeća na našu rožatu, iako je to opet drukčije. Ovo je prava divota u koju se zaroni žličicom 🙂 Volim i vaniliju i karamelu…baš divan recept

  3. jubistacha kaže:

    Jednostavno a opet predivno. Nemam brener, pa mi je ova info za pecnicu dobro dosla. Moram samo nabaviti Tokaji-ca 🙂

  4. Milkica kaže:

    Vec dugo zelim da napravim ovaj slatkis, ali plasi me to karamelisanje povrsine. Valjda cu uspeti…
    Hvala na detaljnom receptu! 🙂

  5. Milica kaže:

    Divno, pri put sam na blogu i bas mi se dopada! Skoro sam dobila na poklon jedan francuski kuvar pa se nadam da cu uskoro praviti nesto…pozdrav!

  6. Več sto godina kupujem brener, evo moram ga kupit! Izgleda super :)!

  7. Miro kaže:

    Gdje je nestalo mlijeko sa pocetka price? 🙂
    Brener mozete kupit u bauhaus, 160 kn, brener se spaja direktno na plinsku bocu velicine laka za kosu. Pecnica ne moze sluziti za karamelizaciju secera.
    Bas sam sinoc ovo napravija i nije lose, mozda manje secera.

  8. nenad raucher kaže:

    ja kupio brener (odličan za 70 kn u KIK-u u tower centru u rijeci

    • Mirela kaže:

      Hvala ti na ovome, treba mi brener pothitno! Ja sam danas pokušala napraviti ovaj recept karamelizirajući kremu pećnici, ali umjesto creme brûlé dobila sam creme carbonisé. Šećer na površini samo je odjednom planuo.
      No bilo je i dalje jestivo kad sam maknula zagorenu površinu (iako sam bila jako razočarana mojim prvim pokušajem izrade ove slastice).

  9. viv kitchen master kaže:

    Kupljen brener, imamo i šećer i jaja- sve, al s ovim zadovoljstvom me je moja draga uspješno iznendila jedanput a već drugi put je nešto krenulo krivo.
    Punim taj brener s plinom a ponekad ga slučajno i ostavim u kuhinji onako slučajno al…kao da ne funkcionira.Da li vi možda šaljete probne Crème brûlée?

  10. Marija kaže:

    Vaši recepti su fantastični, sve lijepo objasnite i sve mi uspije. Sad se spremam raditi creme brulee. Vaš recept razlikuje se od većine koje sam gledala u vremenu i načinu pečenja. Vidim vi ne stavljate vruću vodu do polovine posudica (što svi ističu kao obavezno) i pečete dulje na nižoj temperaturi nego ostali (150 ‘C – 35 min) Malo sam zbunjena…..
    Lp

    • Pozdrav Marija! Istina da obično se peče u bain-marie ali za sada je ovo najbolje recept koji sam našla. Probajte i javite kako je ispalo.

      • Marija kaže:

        Radila sam po Vašem receptu i creme brulee je ispao savršen i oduševio sve koji su ga probali, tako da nema potrebe da bilo što mijenjam. Ubuduće neću biti tako sumnjičava. Hvala na Vašem odgovoru i Vašim predivnim receptima. Kad radi po njima kuhanje se čini tako jednostavno i sve dobro ispadne. Približili ste mi francusku kuhinju i na tome Vam hvala.
        Srdačan pozdrav ! 🙂

    • Hvala Marija!!! 🙂 Hvala na vašem komentaru, to je razlog zašto radim ovaj blog tako da mi je jako drago. Lijep pozdrav!

  11. […] i badema. Oni su idealno riješenje kad u nekom receptu trebate samo žumanjke, naprimjer kod crême brulée, pa Vam ostaju bjelanci. Napravite ovaj recept i neće vam više nikad pasti na pamet ih […]

  12. dal ide slatko vrhnje ili vrhnje za kuhanje, posto svugdje ide slatko?

  13. Dixie kaže:

    koja je % masnoce vrhnja za kuhanje koje ste koristili u ovom receptu?
    Isto tako posto sam u Kanadi kod nas ne postoji 2.8% mlijeko nego 2% I 3.25% jeli imate prijedlog sta da radim u ovom slucaju?
    Hvala!

    • Koristila sam 20% masnoće. Da li to imate? Ako nađete ja bih na vase mjesto koristila mlijeko 2%. Javite kako je prošlo. 🙂

      • Dixie kaže:

        Hvala puno na brzom odgovoru!
        Bas sam sinoc bila u prodavnici I imam opciju da uzmem 15% vrhnje I na kutiji pise da je “crème de cuission” ima 18% Crème de table I 35% crème a fouette. ali nigjde 20% hahaha. Ja kontam da idem za ovim od 15%…ali citala sam par kanadskih recepta za crème brule I svi koriste ovu 35%….uglavnom javljam kako je ispalo I sta sam koristila….

  14. Maja Roboz kaže:

    Ja bi probala s whisky-em..kada bi se on trebao staviti?

Komentiraj

