Soupe à l’oignon (Juha od luka)

Francuska juha od luka

Francuska juha od luka ili ‘Soupe à l’oignon‘ je pravi klasik francukse kuhinje. I ako je juha od luka popularna još od vremena Rimljana, recept koji znamo danas se proširio u Francuskoj u 17. stoljeću. Dugo se smatrala kao hrana za siromašne jer je luk bila namirnica koja je bilo lako i jeftino uzgajati.

Danas se često nađe recepte sa temeljcem ali u originalnom receptu juha se priprema samo sa vodom. Naravno da će temeljac dati  odličan okus, ali nije potreban ukoliko se držite pravilu da se luk treba dugo dinstati na laganu vatru dok ne dobiva tamnu smeđu boju, odnosno dok se ne karamelizira. Ako budete stpljivi i budete to učinili tada ni temeljac ni druge začine nisu potrebne. Juha će dobiti svoju poznatu tamnu smeđu boju samo od luka.

Još bih dodala nešto što možda malo ljudi znaju. Francuska juha od luka je pravi lijek protiv mamurluka. To je razlog zašto u Francuskoj je često jedemo nakon tuluma. Ona se kuha po noći/rano ujutro prije što bi se pozvanici vratili doma. I onda kad se sa loncom prođe među pozvanicima samo se čuje ‘Aaaaaaaaa….. la soupe à l’oignon!‘ kao spas nakon duge i burne noći.

.

Namirnice (za 2 osobe):francuska-juha-od-luka-namirnice

400 luka
50 g maslaca
10 g brašna
1.5 l vode
100 g sira (inače se korisit Gruyère ali možete neki drugi sir kao Ementaler)
Sol i papar
Nekoliko feta kruha

.

.

juha-od-luka-11 – Luk oguliti i rezati na pola te na tanke fete.

.

.

.

.

juha-od-luka-22 – Zagrijati maslac u loncu dok se ne rastopi.

.

.

.

.

juha-od-luka-33 – Dodati luk i pržiti na laganu vatru barem pola sata dok luk ne dobije lijepu smeđu boju odnosno da se karamelizira.

.
.

.

.

juha-od-luka-44 – Luk treba postati skroz smeđe boje. Tu je tajna uspješne juhe. Tada nema potrebe dodati temeljac ili druge začine, juha će primiti tamnu boju i okus kapule te ništa više neće trebati dodati. Ako prerano maknite luk s vatre, kad nije dobio tamnu smeđu boju juha će biti bez okusa. Bilo bi šteta da sve propadne sad tako da nema žurbe, dinstajte ga barem pola sata i to na laganu vatru da ne bi izgorjelo, često miješajući. Ako je prejaka vatra i vidite da će izgorjeti onda dodajte malo vode te smanjite vatru.

juha-od-luka-55 – Dodati brašno i pomiješati.

.

.

.

.

.

juha-od-luka-66 – Dodati 1,5 litru kipuće vode, sol i papar. Kuhati 30 mn bez poklopca.

.

.

.

.

juha-od-luka-77 – Dok se juha kuha možete naribati sir.

.

.
.

.

.

juha-od-luka-88 – Kruh narezati na fete i prepecite ga u pećnici ili u toster da se zapeče s obje strane.

.

.

.

.

juha-od-luka-99 – Nakon što se juha kuhala pola sata provjerite da ima dovoljno soli.

Juhu raspodijelite u 2 zdjelice.

.

.

.

juha-od-luka-1010 – U svaku zdjelicu stavite kruh da pokrije površinu.

Razlog zašto se stavlja kruh na vrh a ne na dnu je da će pomoći da sir ostaje na površini da se može onda gratinirati. Bez kruha bi sir pao na dnu juhe…

.
.

juha-od-luka-1111 – Naribani sir stavite na kruh te gratinirati u peć ispod grila dok se sir ne rastopi.
.
.

Et voilà !

.
.

* Poanta mog bloga je Vam dati originalne francuske recepte. Možete vi dodati u juhu bijelo vino i temeljac kako se često nađe po receptima. Neće ništa pokvariti, ali ovaj recept samo sa vodom je onaj originalan.

juha-od-kapule

Bon appétit !

Oglasi

22 comments on “Soupe à l’oignon (Juha od luka)

  1. Vesna kaže:

    Imam vise recepata za ovu juhu, ali u nekim od njih pise da se dodaje i 1,5 dcl vina ? bas sam se spremala da je pravim za vikend,a vidim da vina u ovom receptu nema .

    • Je Vesna, istina da se često nađe recept sa vinom. Poenta mog bloga je Vam dati originalne recepte. A originalan recept juhe od luka je samo sa vodom. Često ćete naći recepte gdje se dodaje vino, temeljac, začine tipa majčine dušice, itd. Sve se može ali mislim da to nije to. Ova juha je ukusna samo sa vodom ako se pridržite pravilu da se luk mora karamelizirati. Ali sigurno je da ako dodajete vino neće ništa pokvariti… 🙂

      • Vesna kaže:

        Hvala, ja ovaj blog izuzetno cijenim bas zbog originalnosti , jer nijesmo bas u prilici da cesto vidimo izvorne francuske recepte. Bas zato , ja cu se drzati ovog recepta . Moj komentar nije bio u smislu sijanja sumnje, nikako. Pravicu sa vodom, pa javljam utiske (ovog vikenda bili na moru , niejsma stiogla) Puno pozdrava.

  2. Dalmatian Mom kaže:

    Ovu juhu cesto pravim i uvijek imam problema sa kruhom. Naime – kruh se toliko smoci da postane mljackav. Imas li kakav savjet? Jer u zadnje vrijeme ga serviram pokraj juhice. Ja uvijek dodajem bijelo vino jer volim dubino koja vino pruza. I naravno samo Gruyère! Drugi sir ne dolazi u obzir.

    • Iskreno ne znam, može se peći malo duže da bude baš hrskav ali na kraju će se uvijek smoćiti… tako sam ja ga uvijek jela. Ako Vam se ne sviđa onda možda najbolje da napravite što ste i do sad napravili, da kruh servirate sa strane. Lijep pozdrav. 🙂

  3. otkako često idem u Francusku, jedna od prvih stvari što se gastronomije tiče u koju sam se tamo zaljubila je definitivno ta njihova juha od luka, obožavam ju 🙂 Baš mi je drago što si objavila recept, super izgleda i ove korak po korak slike su odlična stvar!

  4. Ljiljana kaže:

    Recept izgleda super i obavezno ću ga već ovaj tjedan isprobati:))
    Recept je super, hvala.

  5. Ana kaže:

    Danas sam slučajno naišla na vaš blog i moram reći da mi se jako sviđa 🙂 Kao što je netko prije mene već rekao, nemamo baš puno prilike vidjeti izvorne francuske recepte tako da vam hvala za sav trud 🙂 I da ne zaboravim, juha od luka mi je jedna od najboljih juha koje sam kušala 😉

  6. suncica kaže:

    Bas smo je spremale avant hier u restoranu, bila je super, sve su pojeli nista nije ostalo.

  7. p.l. de vos kaže:

    Hi Delphine,
    I often make my own onion soup, simply because I love it, and our friends too 🙂
    Also worth sharing perhaps is a good “potage de broccoli” or a double bouillon capped with lightly whipped cream, flavoured with a pinch of salt and curry powder (and gently caramelised with a burner).
    Tip:
    it’s no problem if the croutons get moist after baking/grilling them.
    For those who prefer them dry baked/grilled, serve them separately (not my advise, but).
    If people want to add wine, it’s ok, however cooking it without is better, when serving it with a splash of Madeira or Prosec.
    (No, the sweetness of a little Prosec will not be a problem, au contraire).
    Bon appetit 🙂

  8. snježana kaže:

    Napravila sam juhu nekoliko puta i strogo sam se držala postupka.Fenomenalna je.Što se tiče kruha ja ga prepečem u pećnici posutog sirom i prilikom serviranja ga stavim u tanjur.

  9. Vule kaže:

    Dobra juha!! Također prepečem kruh u pečnici!

    Jel tko probao samljeti luk u blenderu? To bi vjerojatno skratilo vrijeme prženja luka.

    Također sam u nekim receptima vidio da dodaju malo sećera kod prženja luka jer to navodno ubrzava proces karamelizacije luka. Jel tko to probao? 🙂

  10. Doris kaže:

    Draga Delphine, ove godine sam počela učiti francuski (jako mi se sviđa) i sad sam odlučila probati kuhati francusku kuhinju. Ovaj recept za juhu od luka je bio moj prvi pokušaj 🙂 Uglavnom, nije mi dobro ispala, rekli bi mi bila je “gluha” – bez okusa iako sam se strogo držala recepta…Svakako ću pokušati ponovno, iako sam u iskušenju da idući put dodam temeljac..Lp

  11. Valentina kaže:

    Odlican blog, jako lijepo objasnjeno, raznolika jela, originalno i super! Juha je ispala prva liga! Hvala na receptu 😊

Odgovori

