Fondant au chocolat (Lava cake)

Lava cake - Čokoladni fondant

Prije 15 godina sam se 2 puta zaljubila… u moga muža i u čokoladni ‘fondant’.

Bila je 2000. god. i proveli smo 6 mj. na Karibima. Pijesak, more, sunce… i lava cake. St Barth nam je bio najdraži otok. Već smo dijelili ljubav za gastronomiju i obavezno bismo tamo svratili u restoran Boubou’s ili La plage gdje bi ručali bosi sa nogama u pijesku.

Da ste tada išli po restoranima u La Martinique, St Lucia ili Trinidad našli biste na jelovniku uglavnom riblji meni i jastog kao specialitet kuće. Ali za desert se svugdje nudilo Fondant au chocolat, u prijevodu znači čokoladni kolač koji se topi. Koliko smo ga voljeli da smo ga svugdje probali i usporedili.
Poslije bih ga doma spremila. Najteži dio za napraviti lava kolač je pečenje. Ako ga premalo pečete nije dobro, ako predugo ga pečete neće se stvoriti lava u sredini. Znači treba pogoditi pravo vrijeme pećenje.

Imam jedan odličan recept koji sam mislila Vam prezentirati ali kad sam išla po internetu malo čitati o Fondant au chocolat saznala sam da je upravo francuz izmislio recept 1981. god. Zove se Michel Le Bras i 2 godine je radio na tom receptu da bi uspio nači savršenstvo. Uglavnom, recepte koje ćete naći na internetu, i lava cake koji možete probati po restoranima se vode na to da je čokoladni kolač premalo pečen i zato je sredina kolača kao lava. Takvi recepti su se stvorili u zadnji 20 godina nakon što je Bras izjavio svoj recept. Svi su tražili puno brže i jednostavnije recept i tako su odlučili maknuti kolač iz pečnice prije što bi bio potpuno pečen.

Michel Bras 'Coulant au chocolat' - Michel Bras

Ali kad sam čitala o tome mene je zanimalo što je to što Bras zove savršenstvo i za koji je posvetio 2 godine svog života. Originalni recept za lava cake! To se mora probati barem jednom. Neću Vam reći da mi je trebalo 2 godine da uspješno ponovim njegov recept ali sigurno je trebalo truda. I ako mislite da je bilo lako svaki dan pojesti jedan čokoladni fondant e pa nije! 🙂 Ali tko ne bi se potrudio za Vas?! 🙂 Ovaj čokoladni fondant, koji je Bras nazvao Coulant au chocolat* se sastoji od dva dijela: čokoladni kolač i unutra čokoladni ganache. Recept je jednostavan i teško ga je faliti, problem je prezentacija… Ako nije dovoljno pečen sruši se. Nisam taj problem nikad imala kod klasičnog recept za fondant.

* Fondant dolazi iz glagola Fondre koji znači rastopiti, coulant dolazi iz glagola Couler koji znači Teći.

.

Namirnice za čokoladni ganache:ganache-namirnice

120 g čokolade za kuhanje
200 g tekuće vrhnje za kuhanje
50 g maslaca
6 cl vode

.

.

ganache-11 – Staviti u lonac čokoladu, vrhnje, maslac i vodu i rastopiti na što laganije vatre.

.

.

.

.
.

ganache-22 – Uljiti u kalupe 4,5 cm visoke i 3,5 cm široke i kad smjesa dođe do sobne temperature staviti u zamrzivač do sutra dan. Ako takve kalupe imate svaka čast! 🙂 Ja ih nemam pa sam smjesu uljila u kalupe za led okruglog oblika. Zmrzavala sam ih…

.

.

ganache-33 – Poslije sam ih lijepila 2 po 2 da izgleda kao kuglica, na način da sam zagrijala ravnu površinu sa prstom (samo sa toplinom prsta) da se malo rastopi, spojila 2 polovice i vratila u zamrzivač.

.

.

.

.

Namirnice za čokoladni kolač: cokoladni-fondant-namirnice
110 g čokolade za kuhanje
50 g maslaca
40 g rižino vrhnje *
40 g badema u prahu
2 jaja
90 g šečera

* Rižino vrhnje je rižino brašno kuhano na pari. Naći ćete je kod bio dučane. Koristi se za zgusnuti jelo i bez glutena je. Umjesto rižino vrhnje možete staviti 40g gustina koji je kukuruzni škrob znači također bez glutena. Razlika je da sa rižinom vrhnjem ste sigurni da neće se stvoriti grudice.

.

cokoladni-fondant-11 – Rastopiti čokoladu u lonac na što laganije vatre.

.

.

.

.
.

cokoladni-fondant-22 – Maknuti s vatre i dodati: maslac (na sobnoj temperaturi), badem u praku (koji ste prethodno prosijali, obavezno, inače će se badem osjetiti po zubima), rižino vrhnje, žumanjci, dobro miješati.

.
.

.

cokoladni-fondant-33 – Bjelanjke istući u čvrsti snijeg, pred kraj dodati šečer.

.

.

.

.

cokoladni-fondant-44 – Dodati bjelanjke malo po malo u čokladni ganache uz lagano miješanje.

.

.

.

.

5 – cokoladni-fondant-5Bras koristi za kolače kalupe od 5,5 cm širine i 4 cm visine. Moji kalupi su 7 cm širine i 4 cm visine. Kalupi premažite maslacem i posipati kakaom u prahu (jednom sam ovaj postupak zaboravila, nisam uopće ništa stavila u kalup ali ipak su se kolače bez problema skinili iz kalupa).

.

cokoladni-fondant-66 – Uljiti smjesu do pola kalupa, staviti kuglicu od ganache-a, uljiti i dalje smjesu da vrh kalupa.

.

.

.

.

cokoladni-fondant-77 – Staviti u zamrzivač barem 6 sati.

.

.

.

.

.

cokoladni-fondant-88 – Peći 20 mn na 180 C.

Da biste znali jesu li dovoljno pećeni trebate zabosti čačkalicu do sredine kolača, probajte, ako je ganache hladan nije dovoljno pečen, trebate biti mlako. Kod mene je trebalo 22 mn ali to puno ovisi o kalupima koji ćete koristiti.

Et voilà !

.

fondant au chocolatBon appétit !

Oglasi

11 comments on “Fondant au chocolat (Lava cake)

  1. Lenka kaže:

    Genijalno si ovo napisala, baš ti hvala! 😀

  2. Gorana kaže:

    Nisam do sada cula za rizino vrhnje. Sta je to i gde se moze nabaviti. Moze li se necim zameniti ukoliko se ne nadje?

    • Hvala Gorana na komentar. Rižino vrhnje je rižino brašno kuhano na pari. Naći ćete je kod bio dučane. Koristi se za zgusnuti jelo i bez glutena je. Umjesto rižino vrhnje možete staviti 40g gustina koji je kukuruzni škrob znači također bez glutena. Razlika je da sa rižinom vrhnjem ste sigurni da neće se stvoriti grudice. Dodat ću objašnjenje. Lijep pozdrav.

  3. Lada kaže:

    Hvala na izvrsnom receptu I lijepoj priči.
    Ovdje nema glutena, pa ce se mnogi moji prijatelji razveseliti.
    Zanima me sto je to “rižino vrhnje”?
    Hvala!

    • Hvala Lada na komentar. Rižino vrhnje je rižino brašno kuhano na pari. Naći ćete je kod bio dučane. Koristi se za zgusnuti jelo i bez glutena je. Umjesto rižino vrhnje možete staviti 40g gustina koji je kukuruzni škrob znači također bez glutena. Razlika je da sa rižinom vrhnjem ste sigurni da neće se stvoriti grudice. Dodat ću objašnjenje. Lijep pozdrav.

  4. Nataša kaže:

    Nikad nisma pravila ovaj kolač i Vaš recept me je privukao jer se razlikuje od mnogih koje sam pročitala. Molim Vas samo za informaciju koliko kolača se dobije iz ove količine namirnica koje ste naveli?

    • Draga Nataša! Oprostite za kasni odgovor. Sa kalupima koji sam koristila ako se dobro sječam 4 sam ih napravila. Lijep pozdrav! 🙂

      • Nataša kaže:

        Draga Delphine, svakako hvala na odgovoru. Kod mene je situacija ispala ovako: od mase za ganache dobila sam 12 kuglica (kalupi su mi dimenzija 4.5 cm širine i 2.5 cm visine), a dok sam od mase za čokoladni kolač dobila kao i Vi, 4 kolača. U keramičkim kalupima sam ih zamrzla i potom pekla, ali sam imala problem da procenim potrebno vreme. Posle pola sata sam ih izvadila iz rerne, unutrašnjost je bila mlaka, međutim, nisam uspela da ih izvadim iz kalupa. Tačnije, samo mi je gornji deo kolača bio črvrst. Ostatak se razlio po tanjiru. Ali je svakako bio preukusan. A ja sam shvatila da niste bez razloga napisali da Vam je trebalo 2 godine da uspešno ponovite recept 🙂
        Srećom imam još zaleđenih kuglica od ganache-a da usavršim recept. Svaki savet je dobrodošao 😉

    • Draga Nataša, isto sam ja prošla! Probajte peći par minuta duže i ostaviti van pečnice pola sata prije što biste ih izvadili iz kalupa. Mislim da dok su vruče ima više šansa da će se raspasti. Sretno!! 🙂

Komentiraj

