‘Gougères’ sa sirom i dimljenim lososom

Gougères‘ (izgovara se gužer) je specijalitet iz francuske regije Bourgogne.

Bourgogne je inače poznata po vinima, neki od najpoznatijih i najcijenjenijih francuskih vina dolaze baš iz njezinih sela iz podregije Chablis, Côte de Beaune, Côte de nuits, Maconnais, Beaujolais… Regija je poznata isto po sirevima kao Époisses ili Chaource te se u gastronomiji često koristi sirevi i vina.

.
Gougères se ne spremaju samo u Bourgogne nego u cijeloj Francuskoj. Serviraju se kao mali zalogaji ili ‘amuse-bouche’ uz aperitiv. U Francuskoj se za aperitiv često pije šampanjac ali i bilo koji žestoko, i uz to budu uvijek mali zalogaji.

Gougères se pripremaju sa tijestom ‘pâte à choux‘ (tijesto za princes krafne) i sa sirom.
Pâte à choux (pat a šu) je baza za puno predivnih deserta kao ‘Profiteroles‘, ‘Paris-Brest‘, ‘Éclairs au chocolat‘, ‘Choux à la crème‘… ali ovo je slana verzija.

U tradicionalnom receptu koristi se samo sir ali se često dodaje i šunku.
Ja obožovam losos, i dimljeni i svježi, na svih mogućih načina, tako da vam nudim ovaj recept sa dimljenim lososom.

Sastojci:

250 ml vode
Prstohvat soli
75 g maslaca
150 g glatkog brašna
4 jaja
100 g ementalera (može i neki drugi sir kao gauda, paški sir…)
100 g dimljenog lososa

.

1 – U loncu zagrijati vode, sol i maslac.

Čim se maslac utopio i voda zakipi makniti lonac s vatrom.

.

.

.

2 – Dodati brašno od jednom i brzo miješati s drvenom kuhačom.

Vratiti na laganu vatru i miješati dok se smjesa ne počne odvajati od lonca (to ide dosta brzo, oko 1 mn).

.

.

3 – Prebaciti smjesu u zdjelu, dodati jaja jedno po jedno i dobro miješati drvenom kuhačom.
Bitno je da se smjesa prebaci u zdjelu inače bi se jaja kuhali u loncu. Pazite da dobro miješate iza svako jaja dok se nije potpuno utopio u smjesu, i tek tada dodati druga jaja.
Sad ste dobili osnovni recept za ‘Pâte à choux’.

4 – Dodati ribani sir i dimljeni losos sitno rezano.

.

.

.

.

5 – Staviti papir za pećenje na tepsiju i staviti male količine tijesta veličine oraha sa malom žlicom.

.

.

.
.

6 – Peći 25 mn na 210 C (ne smijete otvarati peć prije kraja).

.

Et voilà !

.

.

Obično se Gougères serviraju bez ičega drugoga, ali s obzirom da sam dodala dimljeni losos, i što uz lososa ide odlično vrhnje i kopar, ja sam promiješala kiselo vrhnje (što se prodaju u čašicu), malo soli, papra, limun i kopar.

Bon appétit !

21 comments on “‘Gougères’ sa sirom i dimljenim lososom

  1. Tamara kaže:

    Baš sam neki dan radila pate au choux, ali za slatki desert-princes krofne 🙂 Meni se jako sviđa i ova slana verzija!

  2. Vesna Nešić kaže:

    Zaista odlično! Ja sam skoro pravila slane princes krofne, sa permezanom, vrlo male na zalogaj i punila ih raznim salatama, između ostalog i lososom bilo je mnogo lepo ali mi se ovo jo više sviđa jer je sve integrisano a posebno mi se sviđa ovaj sosić sa mirođijom. Srvarno ga obožavam uz razne stvari. Divan ‘kompletić’:-)))
    Pozdrav!

  3. Ana kaže:

    Nisam jos radila slanu verziju pate au choux, a po sastojcima sam sigurna da je ovo fenomenalno.

  4. Jelena kaže:

    Da, slane profiterolice to su one za mene. Same za sebe nisu nešto ugledne i fotogenične, ali su tako ukusne i kad se serviraju kako treba onda je to vrhunska stvar. Pravila sam ih samo sa sirom, a ovaj losos je odlična ideja.

  5. Mirela kaže:

    o, pa ovako s lososom ih svakako moram isporbati. Predivno!

  6. nerezinka 10 kaže:

    već od samog čitanja mi rastu zazubice.
    Molim te draga gospođa Delphine objavite recept za francusku juhu od kapule,toliko ima raznih namirnica objavljeno u receptima da nisam sigurna što bi napravila.negje se doda vino,negdje juha ili temeljac i.t.d.
    ja sam ju jela u Parizu u blizini Sorbone i još danas osjećam ukus te famozne juhe,zato bi htjela znati prave namirnice i postupak za nju.
    Hvala lijepa unaprijed i svaka pohvala za trud .
    Jabuka

  7. Bojan kaže:

    Upravo uživam sa ženom.HVALA!

  8. Maja kaže:

    Probala sam nešto slično, ali s dodatkom gorgonzola sira. Jako su fini, hvala ti, bilježim i ovaj recept 🙂

  9. Odusevljena sam Delfine! Upravo sam vas otkrila i zaista sam sretna sto cu moci ovako lako uz vase recepte i fotografije napraviti nesto tipicno francusko. Hvala vam mnogo i zelim vam i dalje mnogo uspjeha! Lijep pozdrav iz Sarajeva!

  10. Mary kaže:

    Predivan recept, upravo uzivamo…

  11. Marnie1312 kaže:

    Ovaj blog je divno otkriće. Veselim se isprobavati recepte. Ovaj zvuči odlično, baš imam dimljeni losos s kojim nikako da smislim što bih.

    • Hvala Marnie! 🙂 I ja obožavam dimljeni losos, što volim napraviti za predjela je prepržiti male komade kruha, kad se ohlade staviti na njih žličicu vrhnje (iz čašice) sa koprom, i na vrh komadić dimljenog lososa. Servirati sa komadom limuna. Bon appétit ! 🙂

  12. andrieannAndrijana kaže:

    Ovaj recept sam prvi vidjela i odlučila ga napraviti. Tek sam naknadno shvatila da je tijesto isto (slično) kao za profiterole i princeze i eklere. Sad će mi sline curiti dok ne napravim nešto od toga. Hvala na blogu 🙂 Kad već ne mogu u Pariz, bar da on dođe meni.

Komentiraj